Чай

Никога не съм обичала чай в класическият му вариант. Винаги ми е напомнял за моментите, в които съм била болна, лежа в леглото и мама ми носи термометъра,  препечените филийки, лекарствата и чая. Не го свързвам с грижата на майка ми, а с болестта.

С годините имах няколко неуспешни опита да откажа кафето и да го заменя с чай. Така и не успях.

Има обаче един чай, който бих могла да пия в неограничени количества. Става въпрос за „чаят на богатите“ или по-известен като чай „Ройбос“. Казвам ви, разкошно нещо! 

Откакто съм дюканка се налага да измислям и нагаждам разни рецепти, с които да заменя храните, които ми липсват. И напитките също, макар че от напитките не усещам кой знае каква липса, тъй като не съм била пристрастена към нещо с изключение на Кока-Колата, която така или иначе е разрешена.

Напоследък обаче, зверски ми се пиеше студен чай, от онзи, „Нестий“. Казвам пиеше, защото намерих начин да си направя дюкански студен чай, ако ще и да ме уверяват някои, че не бива да го пия, няма да се откажа от него. Рецептата е проста.

В литър, до литър и 200 мл. вода  запарвам 3-4 пакетчета от чая  „Ройбос“. Подслаждам с подсладител, подправям с  малко лимон, изстудявам и наливам в бутилка, която държа в хладилника. Вкусът е мнооого по-добър от този на студените чайове, които се продават по магазините.

Опитайте!

17 Responses to “Чай”


  1. 1 birdita септември 9, 2008 в 6:58 am

    Оооо, ще опитам, ще опитам🙂
    И аз не обичам чай особено, но това звучи много вкусно.
    Мислех си нещо подобно като гледах чайчетата, които продават в Слънчоглед.

  2. 2 Birdy септември 9, 2008 в 7:00 am

    P.S. Кой казва, че не бива да се пие това и с какви доводи? Визирам това ти изречение: „ако ще и да ме уверяват някои, че не бива да го пия, няма да се откажа от него“

  3. 3 craftsgifts септември 9, 2008 в 7:20 am

    Абе, не знам кой казва, но когато все още влизах в bg-mamma там все се спрягаше, че не бивало да се прекалява с чайовете. Или може и аз да не съм разбрала правилно, и да е ставало въпрос за чаят от майчин лист, или въобще за слабителните чайове. Във всеки случай, за този знам, че подпомага отслабването, защото навремето имах колежка, която го пиеше докато отслабва.
    P.S. Не знаех, че в „Слънчоглед“ продават и чайчета.😆

  4. 4 Birdy септември 9, 2008 в 8:05 am

    О, продават, насипни и много екзотично изглеждащи🙂 Този, за който ти пишеш, от аптеките на Лечител ли го купуваш (гледам линка)?

  5. 5 Birdy септември 9, 2008 в 8:08 am

    Извинявай, не мога да редактирам, а натисках ентъра по-рано.
    Та мисълта ми беше, че ройбос е един от видовете, които продават в Слънчоглед, виж тук: http://www.slanchogled.com/?81&02&96332
    Мога ли да си взема от него и от кой точно😉

  6. 6 craftsgifts септември 9, 2008 в 8:37 am

    Ох, колко видове чай има, божкееее…
    Аз досега насипен не съм купувала. В интерес на истината, този, който ползвам сега е една кутийка, която бях купувала заради сина ми преди време, защото правеше астматични пристъпи. Видях, че има годност до края на октомври т.г., и реших да го изконсумирам докато все още може.(Спестовна съм си!) А иначе, гледам в сайта на “Лечител”, че предлагат и насипен, а моят беше в пакетчета. Смятам да отида до аптеките на “Лечител” днес, за да видя как стои въпросът с разфасовките и състоянито, в което предлагат чая.

  7. 7 craftsgifts септември 10, 2008 в 7:39 am

    Такааа… Вчера си купих от въпросния чай от магазина на „Лечител“ в Бургас. Взех си най-голямата опаковка -200 гр, 80 пакетчета.
    Редовната му цена е 9 лв. кутията, но сега е намален на 6,30 лв., тъй като годността му изтича на 30.11.2008. Това обаче мен не ме притесни, защото до тогава със сигурност ще то изпия.

  8. 8 zdrach септември 19, 2008 в 7:57 pm

    Здравей! Относно чая, да се включа и аз…Аз много обичам да пия чай, особено когато работя. Настройва ме към концентрация. И черен, и зелен, напоследък пия дори бял, но той ми е луксозно удоволствие веднъж на ден, когато не бързам. Билков, когато ми е студено, и ментов по всяко време – топъл или студен.
    За ройбоса – пробвала ли си с ванилия? Това е класическа комбинация, продават насипен ройбос с ванилов аромат.

  9. 9 craftsgifts септември 20, 2008 в 8:09 am

    Здравей, zdrach!
    Честно казано съм един малък мързел и предпочитам чайчето да е в торбичка. Нали разбираш, по-лесно и бързо е приготвянето му.
    Но, тъй като обичам ванилия, следващия път като отида да си купя чай, ще попитам за Ройбос с ванилия.
    А какво представлява белия чай?🙄
    Никога не съм чувала за него.

  10. 10 birdita септември 20, 2008 в 3:16 pm

    Ха, тъкмо влязох да ти пиша за ройбоса с ванилия🙂
    Но не насипен, а в пакетче – от някой от хипермаркетите си го взех, честно казано не помня вече кой. Купих си го още като пусна тоя пост, но днес за сефте си го пих, че ми беше приятно студенко, точно като за чай. Много ми хареса, нищо не му слагах, нито лимон, нито подсладител (аз така си пия всички питиета, чай, кафе, мляко …) – супер беше. Да мине олелията по празниците и ще ти снимам кутийката.

    И на мен ми стана интересно за белия чай – кажи повече, Здрач🙂

  11. 11 craftsgifts септември 20, 2008 в 9:46 pm

    Ще очаквам снимка на Ройбос с ванилия. Ако го намеря, ще си купя да пробвам!

  12. 12 birdita септември 23, 2008 в 9:54 am

    Понеже съм забравана, ето ти линк вместо снимка🙂 http://www.prestigioplaza.ru/products/Tea_and_Coffee/Tea/Teehaus/27759

  13. 13 Birdy септември 23, 2008 в 10:07 am

    Надявам се да не дублирам коментар, че и преди малко писах, ама се затри нещо…
    Та понеже съм забравана и не съм снимала кутийката, я намерих в нета, можеш да я видиш: http://www.prestigioplaza.ru/products/Tea_and_Coffee/Tea/Teehaus/27759

  14. 14 craftsgifts септември 23, 2008 в 11:41 am

    Мерси, Бърди!🙂
    Аз, случайно, намерих в „Метро“ Ройбос с ванилия, но кутийката изглеждаше по друг начин.🙄 Жалко, че я хвърлих вече. Една такава червеникаво-кафява беше, с една чернокожа мацка на нея.

  15. 15 zdrach септември 27, 2008 в 7:13 pm

    Здравейте отново! Извинявам се за късното ми включване…
    Та, белият чай е, доколкото си спомням, най-малко обработения от чайовете в тази верига „бял чай – зелен чай – черен чай“. Точно заради това го считат и за най-полезния, защото не е ферментирал толкова, колкото останалите преди сушене. Вкусът му е много деликатен и леко сладък. Цветът му не е точно бял, жълтеникаво-зеленикав и напомня зеленият чай, но е по-светъл.
    Аз си купих скоро за първи път. На филтър от австрийската фирма TEEKANNE. В магазините съм виждала и на Pickwick, но нищо тяхно не препоръчвам. Имат цех в Унгария, където произвеждат специално за Източна Европа боклучави изкуствено ароматизирани чайове. Аз пребивавам в Будапеща, та имам гледище за тях отблизо.
    Ето и линк с кутията бял чай от някакъв полски сайт:
    http://www.hipernet24.pl/prodinfo.php?item_id=22841&pkt_id=&pro_id=&char_id=

    Наздраве!;)

  16. 16 craftsgifts септември 28, 2008 в 6:51 am

    Гледах в Метро чаойве на тази фирма, но точно бял нямаше, за съжаление. Ще се разтърся по-сериозно из магазинчетата за кафе и чай, пък дано намеря. Така, както го описваш, zdrach, струва ми се, че ще ми хареса. Благодаря ти за информацията!😀
    А на Пикуик продуктите никога не са ми допадали.

  17. 17 birdita септември 30, 2008 в 11:51 am

    На Teekane станах фенка напоследък, имат чудесни неща🙂 Особено този ванилен ройбос, който вече си пийвамм всяка вечер🙂 Ще потърся и този.


Вашият коментар

Обърни внимание!(cc) craftsgifts

Creative Commons License.
OnePlusYou Quizzes and Widgets
Created by OnePlusYou

Категории

Колко хора без работа има в момента на сайта

web counter

Посетиха ме от …

free counters


My blog is worth $2,258.16.
How much is your blog worth?

септември 2008
M T W T F S S
« Авг   Окт »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

