Месна торта

  Миналата седмица с  Ива отправихме предизвикателство  към дюканците, а и към всички, които желаят да се включат.

 Днес Ива   представи две торти, които са пристигнали в пощата й след тази на Боян. Наистина той много е вдигнал летвата и признавам си, че се възхищавам на мъже като него, които не са на „Вие“ с кухнята и прилежащите й атрибути.

 По план – скица трябваше да започна протеиново – зеленчуковите си дни в събота, но пък бях сигурна, че тогава няма да имам мерак да се впусна в експерименти с месо, още повече пък за торта. Поради тази причина ПЗ дните ще започнат от днес. Пък и какво значение има като вчера в пристъп на лудост изядох нещо, което е адски нережимно.  Сега ще видя какви ще са последствията и след колко време ще се проявят. Ама ще си ги търпя, де, каквито и да са, щото сама съм си виновна.  Както и да е. Да минем на въпроса с тортата.

Никаква ме няма в обясненията, поради което не съм съвсем убедена, че ще мога да опиша свястно как точно съм я правила, но все пак ще се опитам.

Необходими продукти:

– 2 броя охладено  пилешко  филе „Пеперуда“

– един домат

– 2 яйца

– 1/2 кофичка кисело мляко 0,1 %

– 1/2 опаковка Екскуиза

– 5-6 кисели краставички

– 300 грама извара

– 1 пакетче желатин 

– подправки, каквито желаете и обичате. В случая аз ползвах само малко сол  и червен пипер.

Как да приготвим тортата?

 Пилешките филета се разцепват така, че да получите четири „Пеперуди“. Важното е поне две от тях да останат с формата си. Другото може и да не изглежда добре, защото то така или иначе ще се пасира.

След като филетата са нацепени, задушете две от тях във фурна за около половин час с малко вода. Оставете настрана да изстиват.  Останалата част от тях пасирайте заедно с две яйца, малко сол, червен пипер и киселото мляко. Така приготвената смес изпечете на два пъти във фурна. Това ще са блатовете на тортата.

Оставете блатовете да изстинат. През това време нарежете краставичките на колелца, обелете и нарежете домата също на колелца. В дълбока купа сложете единия блат, намажете с екскуизата и наредете киселите краставички отгоре. Върху тях сложете едната „Пеперуда“, след това домата, а след него и другата пеперуда. Най-отгоре завършете с втория блат. Пасирайте изварата с две супени лъжици кисело мляко. Накиснете желатина в една кафена  чаша  топла вода и изчакайте да набъбне и да се разтвори. Разбъркайте го с изварата. Излейте върху тортата и приберете във фризер, за да се желира. Не бързайте да изваждате (като мен)  преди да се е желирало, за да не се разтече изварата.

Когато решите, че е време да извадите тортата, потопете купата за няколко секунди в гореща вода и обърнете върху тортена чиния.

 Какво да очаквате като вкус?

 На вкус тортата е компилация между руска салата, салата с пиле  и свежо сирене. Никак не е лоша, между другото, колкото и да бях предубедена към вкуса й. Толкова да не е лоша, че преди да напиша този пост вече я преполових.

d0b4d18ed0bad0b0d0bd-0961

 d0b4d18ed0bad0b0d0bd-0911

edit: Между другото, поразрових из нета, за да видя дали има други такива шантави хора като нас да правят торти от месо и  се оказа, че не сме първооткриватели на тази щура идея. Вижте! И една галерия с торти направени на този принцип.

6 Отговори to “Месна торта”


  1. 1 Боян Юруков ноември 27, 2008 в 11:49 am

    Изглежда страшно добре. Изварата придава вид на сметана. Не бях сигурен дали ще може да се комбинира с телешкото и затова не я използвах за моята торта. Като гледам така имаме 4 попълнения са по-малко от седмица. Браво! Може да издадем книжка с рецепти после.:)

  2. 2 craftsgifts ноември 27, 2008 в 1:33 pm

    Благодаря, Бояне!
    Дано да има повече от 4 попълнения, за да е по-интересно.
    А идеята ти за издаване на книжка с дюкански рецепти ми се върти отдавна в главата. Хем ще са адаптирани за българския пазар, хем ще са изпробвани от дюканци. Само дето не знам как ще се финансира едно такова начинание. Имам един приятел издател трябва да взема да го поразпитам.

  3. 3 Birdy ноември 27, 2008 в 2:35 pm

    Нати, на мен след твоята торта ми секна ентусиазма бе, момиче!!!
    Уау – мога да кажа само!
    Браво!
    Сега трябва да напъна двойно повече сили.

    За книжката ще помагам, ако стигнеш дотам 🙂

  4. 4 birdita ноември 27, 2008 в 2:41 pm

    Нати, нещо не се е пингнал поста ти при мен, що така ..
    Ако не стане, да пусна специално линк

  5. 5 craftsgifts ноември 27, 2008 в 3:02 pm

    😳
    Чак пък толкоз, Иве! Не ми надигай въшките, деееее… Ще взема да се надуя и няма да се говори с мен! :mrgreen:
    Убедена съм, че и твоята торта ще е перфектна! Дерзай и показвай!

    Изчакай ден -два да видим дали няма да се пингне. Имах проблем с пинга на Боян, но по-късно се появи.


  1. 1 Кекс « Бягство от ежедневието Trackback за декември 3, 2008 в 9:27 pm

Вашият коментар




Обърни внимание!(cc) craftsgifts

Creative Commons License.
OnePlusYou Quizzes and Widgets
Created by OnePlusYou

Категории

Колко хора без работа има в момента на сайта

web counter

Посетиха ме от …

free counters


My blog is worth $2,258.16.
How much is your blog worth?

ноември 2008
П В С Ч П С Н
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930